Maggie

Kui Tallinn propageerib ühistransporti, luues igas võimaliku tee peale bussirajad, võimaldades tasuta sõitu, jne. siis Auckland on autokeskne linn. 90% linnast on residental area mida ühendavad motorwayd. Bussid siin sõidavad suht vaba graafiku järgi ning oleneb kus elad ja palju liikuda ringi vaja kipub ühistransport olema kallim kui autoga sõita. Kuna ma nüüd ka siis tööinimeseks hakanud siis oli ainukee loogiline samm endale auto hankida. 
Kuna ka hiljem plaan ringi tiirutada igal pool siis hakkasiin vaatama universaal kerega autosid või van'e. Populaarseim koht kus siin kaupa müüakse ostetakse on trademe veebileht. Kuna seal kulutuse üles panemine on aga kallis (60 dollarit) ning paljud hipid kes müüvad ei pruugi alati sinna oma kuulutust lisada siis teine hea variant oli otsida backbackerboardist ja FB gruppidest. Olin just saanud valmis oma nimekirja potentsiaalsetest autodest mida vaadata kui poole kõrvaga kuulsin "main hangout room/kitchen" kedagi mainimas auto ostmist. Tegemist oli ühe tüübiga Hollandist, kes eelmine õhtu oli saabunud uus meremaale. Ta ei olnud resiks midagi muud ettevalmistanud kui ainult auto ostu kuna ta soov oli võimalikult kiiresti linnnast lahkuda. Kaks nädalat enne siia lendamist oli juba otsinud välja sobivad autod ning kohalikud tuttavad olid osad juba üle vaadanud. Saime kiiresti jutule ja 10 min. hiljem olid ühed müüjad tulemas autot näitama talle. Otsustasime koos selle üle vaadata, seltsis ikka segasem. Pikalt ta ei venitanud, vaatas veel mõned autod ära ning õhtuks oli diil juba olemas. 
Järgmine hommik olles saanud inspiratsiooni hollandlasest hakkasin läbi helistama kuulutustest leitud numbreid. Valik oli üsna suur ja soodne sest  nagu selgus ei oleks saanud olla paremat aega auto ostmiseks kuna paljud backbackerid kes NZ kevadel saabunud olid lahkumas. Suur osa müüdavatest autodest olid juba varustatud kõige vajalikuga ringi trippimiseks. Polnud palju vaja kui juba oli kohtumine kokkulepitud ühe potentsiaalse müüjaga. 
Kasutatud autoga on alati igasugu ohud, mis üldjuhul suurenevad kui omanik on tihti vahetunud, sellega on palju sõidetud, kui oled võõras riigis, pole erilisi võimalusi kontrollida tehno seisundit kui ainult uskuda seda mida 19 aastane hipi kellel pole kogemusi autoga sulle ütleb et ta sõitis 3 kuud ja probleeme olnud ning eriti siis kui sa ise ei tea ka suurt midagi autodest. Oodates esimest müüjat jäin hosteli terassil juttu puhuma ühe kanadalasega, aga ei saanud olla paremat  üllatust kui selgus et ta oli olnud kunagi mehhaanik ning teadis ühtkoma teist autodest. Kui  müüjad saabusid siis ronis ta auto alla igasuguste lekete kontrollimiseks, tegi tiiru autoga, kuulas mootorit, käigu vahetust jne. Sõitis ühte vaikset tänavat kus ma sain alustada oma proovi sõitu kuna mul veidi oli närv sees selle vasakupoolse liiklusega, mis tegelikult ei olegi midagi hullu. Kui esimese 15 minutiga kuskile otsa ei sõida siis edasi on juba lihtne. 
Anyway, auto ise oli muidu ok, kuid kindlasti ei tahtnud ma leppida esimesega mida näen. Järgnevad tunnid tuulasin veel netis ringi ning helistasin igale poole. Sain ühe kohtumise paar tundi hiljem veel, mis tundus igas mõttes lubav aga kui mu uus sõber auto alla ronis siis 5 sek hiljem tuli ta sealt välja õlise käega. Ei hakanud isegi sellega proovi sõit tegema. Kuigi hiljem veel see müüja saatis SMS-e et teeb auto korda ja annab hinnast alla jne. Müügiga oli kõigil kiire kuna kõik kelle autosid vaatasin olid lahkumas järgmine nädal uus meremaalt. 
Auto ostmise üks põhimõte mida  tahtsin järgida pärines hollandlaselt, et ei tasu liiga palju autosid vaadata ning üle mõtelda selle ostuga, siis kipub üle mõtlema ning see on ainult ajutine auto trippimiseks mis ei pea kaua vastupidama. Kuna esimene auto oli olnud igati ootuste kohane ning probleemide vaba tundus et ilmselt see on see mis tuleb ära ka. Kuna aga 3 on kohtu seadus siis olin leppinud kokku veel ühe kohtumise, mis sai kokku lepitud pigem kogematta kuna selles kuulutuses ei olnud hinda ning helistasin pigem et küsida hinda aga müüjad olid nii et ah ja paar tunni pärast saame tulla. Mõõtlesin siis et fukit, mis ikka vaatan auto üle. Mul ei olnud konkreetset plaani seda osta sest enamus autod mis müüdi oli veidi üle 2000 dollari, see aga oli 3000. Müüjaks oli üks paarike, sakslane ja prantslane, kes olid palju reisinud ning selle auto reisi valmis ise ehitanud, koos voodi ning söögi tegemiseks vajalikuga.  Autos oli hunnik muud matka varustust lisaks, nagu toolid, lauad, telk, gaasipliit, külmakotid, magamiskott, pannid, potid jne. ning üli boonusena oli ka gps autos olemas. Auto oli läbinud veidi üle 180 k. km mis oli oluliselt vähem kui tavaliselt backbackeritel (300 k. km). Auto vaatasin esialgu üle üksi kuna kanadalane oli kaduma läinud kuskil, tegin proovi sõidu ning hostelisse tagasi jõudes mõtlesin et parem oleks kui kanadalane üle vaatab selle. Ta ronis auto alla, näitas et tiba on õline aga mitte hullusti, tegi proovi sõidu. Tagasi tulles ütles et ka sild on tasakaalust väljas ning tema arvab et väärt on kuskil 2500. Mis oli juba parem hind kui 3 k. kuid mitte siiski see id oleks olnud valmis maksma. Sellel hetkel meenusid pandikunnid "best I can do" ja leidsin et nahka, mis siin kaotada ja pakkusin 2100. Midagi konkreetset kokku ei leppinud, sest järgmine päev pidid veel autoturule minema mis toimub siin iga mõne aja tagant. 
Hostelis tagasi küsisin üle kanadalaselt tema arvamust, mis nagu selgus oli see "I would fucking buy this car for that price". Õlileke mis põhja all oli olnud, näppude kokkumäärimiseks oli ta ikka kõvasti vaeva näinud et seda kokku kraapida ning tegelikult sild on ka korras. Seda oli ta kõike öelnud lihtsalt et paremad tingimused mulle saada. 
Kuna auto oli igati üle prahi mis muuidu pakuti siin, siis tegin kõne, leppisime kokku hinnas 2200 ning vormistamise tegime ära järgmine päev. Mis oli parasjagu võimlemist sest seda pidi tegema postkontoris ning mul olid limiidi peal sularaha välja võtmisel. Aga tänu Eesti arenenud IT-le oli vaja ainult netti et need ära muuta ning tehing lõpuni viia. Võtmeid üle andes ütlesid nad et nad kutsusid autot alati Maggieks nagu seda olid eelmised omanikud teinud. Seega nüüd tripime edasi mina ja Maggie koos.

Maggie aka. "Keto Way Car"




Comments